Δευτέρα 25 Μαΐου 2020

ΥΛΙΚΟ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ( ΔΕΥΤΕΡΑ 25 /5)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ( ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ )



 ΚΙ ΑΛΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ


1. Η δασκάλα αγόρασε από το βιβλιοπωλείο 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξη της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή

2. Αποφασίσαμε να μεταφέρουμε καρέκλες από την τάξη μας στην κεντρική αίθουσα εκδηλώσεων. Αν για τη Μαρία περνάνε 12 δευτερόλεπτα για κάθε διαδρομή της, για τον Δήμο 15 δευτερόλεπτα για κάθε διαδρομή και για την Ανίτα 18 για κάθε διαδρομή, σε πόσο χρόνο θα συναντηθούν και οι τρεις μαζί κατά την μεταφορά των καρεκλών; πόσες θα έχει κάνει ως τότε ο καθένα τους;

 3. Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα;



ΙΣΤΟΡΙΑ  Η Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα
Στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα η Ελλάδα κατέβαλλε προσπάθειες για να πλησιάσει το επίπεδο οργάνωσης των ανεπτυγμένων κρατών. Ωστόσο, πολλά εσωτερικά προβλήματα, όπως η ληστεία αλλά και η οικονομική κρίση, δημιουργούσαν εμπόδια. Ο 19ος αιώνας τελείωσε με τον ατυχή Ελληνοτουρκικό Πόλεμο του 1897.



Σύμφωνα με τον προοργανωτή , τι περιμένω να μάθω σήμερα?

ιστορική γραμμή

Γλωσσάρι
Νομάδες κτηνοτρόφοι: Κτηνοτρόφοι που μετακινούνται από τόπο σε τόπο.
Γλωσσικό ζήτημα: Η διαμάχη ανάμεσα στους δημοτικιστές και στους αρχαϊστές για το είδος της ελληνικής γλώσσας που θα καθιερωνόταν ως επίσημη γλώσσα του ελληνικού κράτους. Οι δημοτικιστές υποστήριζαν τη χρήση μιας γλώσσας κοινής και κατανοητής απ' όλους, ενώ οι αντίπαλοι τους ήθελαν μια γλώσσα που συγγένευε με την αρχαία ελληνική.


Παρατηρώ την ιστορική γραμμή και το Γλωσσάρι και βρίσκω στο κείμενο του βιβλίου μου πληροφορίες για τα γεγονότα που παρουσιάζουν. Τις ανακοινώνω στην ομάδα


Ποια ήταν τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα? Απαντώ αφού διαβάσω την πηγή

Ματιά στο παρελθόν
Η Μετανάστευση
Η οικονομική κρίση, που αντιμετώπισε η Ελλάδα τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα, προκάλεσε μεγάλα προβλήματα στον αγροτικό πληθυσμό της χώρας. Πολλοί άνδρες κυρίως από την Πελοπόννησο και τη Στερεά Ελλάδα, στην πλειονότητά τους αγρότες, υποχρεώθηκαν τότε, εξαιτίας των προβλημάτων στο εμπόριο της σταφίδας, να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό αναζητώντας καλύτερες συνθήκες ζωής. Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής αποτέλεσαν δημοφιλή προορισμό των Ελλήνων μεταναστών. Εμπορικοί πράκτορες και εταιρείες ακτοπλοϊκών μεταφορών φρόντιζαν για την ασφαλή μεταφορά τους στις νέες πατρίδες. Ήταν η αφετηρία μιας μεταναστευτικής κίνησης, που επρόκειτο να συνεχιστεί και τον 20o αιώνα.

Ακούω το μάθημα

Συμπληρώνω τα κενά με λέξεις από το κείμενο


Απαντώ στις ερωτήσεις


Παρουσιάζω το μάθημα με βάση το σχεδιάγραμμα




Παρατηρώ τη γελοιογραφία και σχολιάζω τη στάση των Μεγάλων Δυνάμεων




Σημαντικοί λογοτέχνες του 19ου αιώνα ήταν ο Κωστής Παλαμάς και ο Κωνσταντίνος Καβάφης στην ποίηση, ο Γεώργιος Βιζυηνός και ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στην πεζογραφία. Στη γλυπτική ξεχώρισε ο Γιαννούλης Χαλεπάς ενώ στη ζωγραφική διακρίθηκαν ο Νικηφόρος Λύτρας, ο Νικόλαος Γύζης, ο Κωνσταντίνος Βολανάκης και ο Γεώργιος Ιακωβίδης. Την ίδια εποχή ο δημοτικιστής Γιάννης Ψυχάρης έγραφε: «Ένα έθνος, για να γίνει έθνος, θέλει δυο πράματα. Να μεγαλώσουνε τα συνορά του και να κάμη φιλολογία δική του».

Πίνακας του Ν.Λύτρα

Ο εμβληματικός πίνακας «Τα κάλαντα» του Νικηφόρου Λύτρα και ο ...


Πίνακας του Γ. Ιακωβίδη


Children's concert


Βίντεο

ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 1897 / ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου