Τα γλυπτά του Παρθενώνα στο βρετανικό μουσείο
ΜΟΥΣΕΙΟ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ
1) Σύμφωνα με το κείμενο, τι προσφέρει ένα μουσείο στους επισκέπτες του?
2) Αναγνωρίζω τις υπογραμμισμένες γενικές του κειμένου
ΘΥΜΑΜΑΙ (ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ)
-Τα μάτια της Ελένης(γενική κτητική)
-Τα πουλιά της θάλασσας(γενική της ιδιότητας)
-Η αποθήκη του καπνού(γενική του περιεχομένου)
-Οι πέντε σελίδες του βιβλίου(γενική διαιρετική)
-Το σφύριγμα του ανέμου(γενική υποκειμενική)
-Οι φρουροί της πατρίδας(γενική αντικειμενική)
-Η πίκρα του χωρισμού(γενική της αιτίας)
-Τα ρούχα του γάμου(γενική του σκοπού)
3)..... οι ειδικοί επιστήμονες του μουσείου, οι επιμελητές..........
είναι ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ή ΠΑΡΑΘΕΣΗ?( υπογραμμίζω το σωστό)
ΘΥΜΑΜΑΙ
Σύγκριση ανάμεσα στην Παράθεση και την Επεξήγηση
Συγκρίνοντας την παράθεση και την επεξήγηση, διαπιστώνουμε ότι:
η παράθεση είναι μια γενική έννοια σε σχέση με τη λέξη που προσδιορίζει.
● Ήρθε ο Νικολάου, ο καθηγητής.
Νικολάου > μερική έννοια, // καθηγητής > γενική έννοια, καθηγητές υπάρχουν κι άλλοι.
η επεξήγηση είναι μια μερική έννοια σε σχέση με τη λέξη που προσδιορίζει.
● Ήρθε ο καθηγητής, ο Νικολάου.
καθηγητής > γενική έννοια, καθηγητές υπάρχουν πολλοί // Νικολάου > μερική έννοια, είναι ένας.
4) ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ
5)Κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα: συλλέγουν,εκθέτουν
6)Γράφω τα αντώνυμα των παρακάτω λέξεων
ξακουστός
ευγενικός
έγκριση
λάμβαναν
ακολουθούν
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ
7) ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΜΑΙ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ( βιβλίο Γλώσσας ενότητα 16) και
παρουσιάζω το Μουσείο Γουλανδρή
Παρουσιάζω ένα μουσείο που επισκέφτηκα
πώς λέγεται
|
πού βρίσκεται
|
πότε, πώς, γιατί πήγα
|
τι είδα και έμαθα εκεί
|
τι με εντυπωσίασε
|
τι σκέφτηκα και τι ένιωσα
|
8) Βρίσκω και γράφω συνώνυμα για τις παρακάτω λέξεις του κειμένου ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ
(βιβλίο Γλώσσας)
διευκρινίζω
συνειδητοποιώ
συνετίζω
αυθεντικός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου