Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

ΓΛΩΣΣΑ Ενότητα 16 Mουσεία ( έως Τετάρτη 20|5 )

Τα γλυπτά του Παρθενώνα στο βρετανικό μουσείο


ΜΟΥΣΕΙΟ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ

1) Σύμφωνα με το κείμενο, τι προσφέρει ένα μουσείο στους επισκέπτες του?

2) Αναγνωρίζω τις υπογραμμισμένες γενικές του κειμένου

ΘΥΜΑΜΑΙ (ΜΕ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ)

-Τα μάτια της Ελένης(γενική κτητική)
-Τα πουλιά της θάλασσας(γενική της ιδιότητας)
-Η αποθήκη του καπνού(γενική του περιεχομένου)
-Οι πέντε σελίδες του βιβλίου(γενική διαιρετική)
-Το σφύριγμα του ανέμου(γενική υποκειμενική)
-Οι φρουροί της πατρίδας(γενική αντικειμενική)
-Η πίκρα του χωρισμού(γενική της αιτίας)
-Τα ρούχα του γάμου(γενική του σκοπού)

3)..... οι ειδικοί επιστήμονες του μουσείου, οι επιμελητές..........
είναι ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ  ή  ΠΑΡΑΘΕΣΗ?( υπογραμμίζω το σωστό)

ΘΥΜΑΜΑΙ

Σύγκριση ανάμεσα στην Παράθεση και την Επεξήγηση

Συγκρίνοντας την παράθεση και την επεξήγηση, διαπιστώνουμε ότι:

η παράθεση είναι μια γενική έννοια σε σχέση με τη λέξη που προσδιορίζει.
● Ήρθε ο Νικολάου, ο καθηγητής.
Νικολάου > μερική έννοια,  // καθηγητής > γενική έννοια, καθηγητές υπάρχουν κι άλλοι.

η επεξήγηση είναι μια μερική έννοια σε σχέση με τη λέξη που προσδιορίζει.
● Ήρθε ο καθηγητής, ο Νικολάου.
καθηγητής > γενική έννοια, καθηγητές υπάρχουν πολλοί //  Νικολάου > μερική έννοια, είναι ένας.


4) ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ


5)Κάνω χρονική αντικατάσταση στα ρήματα: συλλέγουν,εκθέτουν

6)Γράφω τα αντώνυμα των παρακάτω λέξεων

ξακουστός
ευγενικός
έγκριση
λάμβαναν
ακολουθούν

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ  ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 
ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ


7)  ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΜΑΙ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ( βιβλίο Γλώσσας ενότητα 16) και

παρουσιάζω το Μουσείο Γουλανδρή

Παρουσιάζω ένα μουσείο που επισκέφτηκα


πώς λέγεται
πού βρίσκεται
πότε, πώς, γιατί πήγα
τι είδα και έμαθα εκεί
τι με εντυπωσίασε
τι σκέφτηκα και τι ένιωσα


8) Βρίσκω και γράφω συνώνυμα για τις  παρακάτω λέξεις του κειμένου ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ 

(βιβλίο Γλώσσας)

διευκρινίζω
συνειδητοποιώ
συνετίζω
αυθεντικός


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου