Α)ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politismos/zografies-paidikes-moyseio-kyladikis-tehnis
Η πιο όμορφη πινακοθήκη: 26.500 παιδιά ζωγράφισαν έναν καθρέπτη για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Καθρέπτες με απεικονίσεις προσώπων, τοπίων, ακόμα και εννοιών ζωγράφισαν παιδιά από το προνήπιο ως και την Γ’ Γυμνασίου που συμμετείχαν στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης που έχει δημιουργήσει μια αναπάντεχη ψηφιακή πινακοθήκη μέσα στην πανδημία.
«ΕΙΜΑΙ… Πώς βλέπω τον εαυτό μου». Αυτό ήταν το θέμα που δόθηκε στους συμμετέχοντες του φετινού παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Αφετηρία για να εμπνευστούν τα παιδιά ήταν ένας χάλκινος καθρέφτης από την Κύπρο, που χρονολογείται μεταξύ 1200 και 1050 π.Χ. και ανήκει στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου.
Τα παιδιά κατά δεκάδες χιλιάδες, από κάθε γωνιά της χώρας αποδέχτηκαν την πρόσκληση και ξαφνικά, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και του εγκλεισμού δημιούργησαν έργα μοναδικής αξίας. Δημιούργησαν μια ζωντανή αφήγηση της ψυχολογίας τους, του κόσμου τους, που μπορούμε όλοι να δούμε στον διαδικτυακό τόπο του μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και ειδικότερα στο https://www.cycladickidscontest.com/
26.500 ζωγραφιές παιδιών ηλικίας 4 ως 15 ετών έφτασαν στον διαγωνισμό από την Ελλάδα και το εξωτερικό και ήδη έχουν αναδειχθεί οι 36 νικητές και οι 132 διακριθέντες που περιμένουν να τους ανακαλύψουμε ψηφιακά και όχι στον χώρο του Ωδείου Αθηνών όπως ήταν προγραμματισμένο πριν ξεσπάσει η πανδημία. Ομως η ψηφιακή πινακοθήκη που δημιούργησε το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει και βίντεο με θεατρικά δρώμενα και χορογραφίες που εμπνεύστηκαν από τον διαγωνισμό μαθητές του Ωδείου Αθηνών.
ΕΝΤΟΠΙΖΩ ΤΑ ΜΕΡΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ και τα καταγράφω
(τίτλος,εισαγωγή,κύριο μέρος, κλείσιμο)
ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΩ
α) Είναι ελκυστικός ο τίτλος?
β)Στην εισαγωγή δίνονται στον αναγνώστη σημαντικές πληροφορίες?
γ)Στο κύριο μέρος δίνονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν το θέμα με λεπτομέρειες?
δ)Πώς είναι το ύφος του κειμένου?
ε)Χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος απλές και σύντομες προτάσεις?
στ) Πώς κλείνει το άρθρο?
Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politismos/zografies-paidikes-moyseio-kyladikis-tehnis
Η πιο όμορφη πινακοθήκη: 26.500 παιδιά ζωγράφισαν έναν καθρέπτη για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Καθρέπτες με απεικονίσεις προσώπων, τοπίων, ακόμα και εννοιών ζωγράφισαν παιδιά από το προνήπιο ως και την Γ’ Γυμνασίου που συμμετείχαν στον παιδικό διαγωνισμό ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης που έχει δημιουργήσει μια αναπάντεχη ψηφιακή πινακοθήκη μέσα στην πανδημία.
«ΕΙΜΑΙ… Πώς βλέπω τον εαυτό μου». Αυτό ήταν το θέμα που δόθηκε στους συμμετέχοντες του φετινού παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Αφετηρία για να εμπνευστούν τα παιδιά ήταν ένας χάλκινος καθρέφτης από την Κύπρο, που χρονολογείται μεταξύ 1200 και 1050 π.Χ. και ανήκει στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου.
Τα παιδιά κατά δεκάδες χιλιάδες, από κάθε γωνιά της χώρας αποδέχτηκαν την πρόσκληση και ξαφνικά, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας και του εγκλεισμού δημιούργησαν έργα μοναδικής αξίας. Δημιούργησαν μια ζωντανή αφήγηση της ψυχολογίας τους, του κόσμου τους, που μπορούμε όλοι να δούμε στον διαδικτυακό τόπο του μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης και ειδικότερα στο https://www.cycladickidscontest.com/
26.500 ζωγραφιές παιδιών ηλικίας 4 ως 15 ετών έφτασαν στον διαγωνισμό από την Ελλάδα και το εξωτερικό και ήδη έχουν αναδειχθεί οι 36 νικητές και οι 132 διακριθέντες που περιμένουν να τους ανακαλύψουμε ψηφιακά και όχι στον χώρο του Ωδείου Αθηνών όπως ήταν προγραμματισμένο πριν ξεσπάσει η πανδημία. Ομως η ψηφιακή πινακοθήκη που δημιούργησε το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει και βίντεο με θεατρικά δρώμενα και χορογραφίες που εμπνεύστηκαν από τον διαγωνισμό μαθητές του Ωδείου Αθηνών.
ΕΝΤΟΠΙΖΩ ΤΑ ΜΕΡΗ ΑΠΟ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΑΡΘΡΟ και τα καταγράφω
(τίτλος,εισαγωγή,κύριο μέρος, κλείσιμο)
ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΩ
α) Είναι ελκυστικός ο τίτλος?
β)Στην εισαγωγή δίνονται στον αναγνώστη σημαντικές πληροφορίες?
γ)Στο κύριο μέρος δίνονται όλες οι πληροφορίες που αφορούν το θέμα με λεπτομέρειες?
δ)Πώς είναι το ύφος του κειμένου?
ε)Χρησιμοποιεί ο αρθρογράφος απλές και σύντομες προτάσεις?
στ) Πώς κλείνει το άρθρο?
Δ) ΕΡΓΑΣΙΕΣ
1.Γράφω κι εγώ ένα άρθρο για τη σχολική μας εφημερίδα με αφορμή την εθελοντική περιβαλλοντική δράση της τάξης μου για τον καθαρισμό της παραλίας της πόλης μας
2.Πρώτη φορά σε μουσείο
. «…Είναι η πρώτη φορά που πήγα σε τόσο μεγάλο μουσείο. Είχε ωραία παλιά
πράγματα μέσα. Είχε κολιέ και βραχιόλια που φορούσαν οι αρχαίες κυρίες, είχε και όπλα
και μάσκες που φορούσαν οι αρχαίοι πολεμιστές. Αγάλματα και τεράστια βάζα, που τα
ονομάζουν αμφορείς.
Δύο πράγματα θα θυμάμαι σε όλη μου τη ζωή από το μεγάλο μουσείο της Αθήνας. Το
παιδί πάνω στο άλογο και τον Αριστόδικο. Δεν μπορώ να πω ποιο από τα δύο μου έκανε πιο
μεγάλη εντύπωση. Το παιδί πάνω στο άλογο νόμιζες ότι θα έδινε μια στο άλογό του και
αυτό θα σαλτάριζε μακριά απ’ τα κάγκελα και τα μουσεία και ότι ελεύθερο θα έτρεχε σε όλη
την Ελλάδα, θα ανέβαινε βουνά, θα κατέβαινε πεδιάδες, θα πηδούσε ποταμάκια κι όλο θα
έτρεχε, χωρίς να σταματήσει ποτέ. Νομίζω ότι το παιδί και το άλογο είναι οι πιο
φυλακισμένοι άνθρωποι που έχω δει στη ζωή μου.
Κι ο πιο αδικημένος ο Αριστόδικος. Κανένας δεν τον κοιτάζει, δεν του δίνει σημασία.
Όλοι τον προσπερνάνε, για να σταθούν πέντε μέτρα πιο κει, στο άγαλμα του Δία ή του
Ποσειδώνα. Όλοι βλέπουν το τεράστιο άγαλμα και κανείς, μα κανείς, δε βλέπει τον
Αριστόδικο. Ούτε κι εγώ γνώριζα ότι τον έλεγαν έτσι. Μου έκανε όμως εντύπωση που το
στήθος και το πρόσωπό του ήταν όλο γρατζουνιές και χαρακιές. Διάβασα τότε το χαρτάκι
που έλεγε ότι βρέθηκε πριν από σαράντα χρόνια στα Μεσόγεια της Αττικής και ότι οι
χαρακιές στο στήθος και στο πρόσωπο είχαν γίνει από το αλέτρι του γεωργού.
«Των γεωργών» έπρεπε να γράφει. Γιατί στα 2500 χρόνια που έμεινε θαμμένος ο
Αριστόδικος, χιλιάδες γεωργοί θα όργωσαν εκείνο το ίδιο χωράφι. Και πάνω στο στήθος του
Αριστόδικου θα φυτρώσανε χιλιάδες στάρια τόσα χρόνια. Κι ο Αριστόδικος έχασε την
ομορφιά του από τις χαρακιές, αλλά ήταν καλός κι άφηνε τα στάρια να φυτρώνουν και να
τρέφουν τον κόσμο.
Γι’ αυτό λέω ότι τον αδικήσαμε. Τον αδίκησαν αυτοί που τον τοποθέτησαν δίπλα σ’
αυτόν τον υπέροχο Δία. Αλλά τον αδικήσαμε κι εμείς, που δεν του ρίξαμε ούτε ένα βλέμμα.
Γι’ αυτό του αφιερώνω αυτή την έκθεση…»
Ευγενία Φακίνου, Αστραδενή (διασκευή)
Βρίσκω τη συντακτική λειτουργία των υπογραμμισμένων λέξεων του κειμένου:
βραχιόλια, άνθρωποι, τεράστιο, γεωργοί.
3.Μεταφέρω τις φράσεις του κειμένου που είναι με κόκκινο χρώμα ,από την ενεργητική στην παθητική σύνταξη
4.Τελευταία άσκηση
4.Τελευταία άσκηση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου